Usjes reisverslag - Reisverslag uit Funafuti, Tuvalu van Usje Cognitusje - WaarBenJij.nu Usjes reisverslag - Reisverslag uit Funafuti, Tuvalu van Usje Cognitusje - WaarBenJij.nu

Usjes reisverslag

Door: usjecognitusje12

Blijf op de hoogte en volg Usje

06 Februari 2012 | Tuvalu, Funafuti

Lieve thuisblijvers!!

Na een turbulente vlucht ben ik gelukkig veilig geland op het prachtige Verweggistan. Sjongejonge wat een hitte hier! Die 40 graden, dat is wel even wat anders dan de sneeuw in het hoge noorden. Toen ik eenmaal buiten stond zag ik mijn reisgenootje Renske al snel staan. Na een innige omhelzing namen we eerste de beste tuktuk naar ons hostel. Door de zware backpacks kieperde de tuktuk achterover, onze bagage viel eraf en werd onmiddellijk gestolen door een plaatselijke local. Het kon ons allemaal vrij weinig schelen, want we waren zo ontzettend moe van de reis. We zijn dan ook direct onder onze klamboe gedoken.

14 januari: Het eerste wat we die volgende ochtend deden, was een frisse duik nemen in het zwembad. Toen we eindelijk een beetje waren afgekoeld werd het tijd voor serieuzere dingen. Plotseling kwamen we tot het besef dat onze bagage nog altijd bij één of andere local lag. De zoektocht ging beginnen.

1 februari: Dit hadden we nooit verwacht! Na veel vergeefse pogingen afgelopen weken tot het vinden van onze bagage, zagen we onze rugzakken tijdens het duiken in een onderzeese grot liggen. Wat een verrassing!

3 februari: Wat een paradijsje hier! We waren nog steeds op onze duiktrip. Prachtige maanvissen, Finding Nemo is er niks bij.

8 februari: Na al het relaxen op de boot, wordt het tijd voor wat gave feestjes! De full moon party was geweldig! We kwamen een erg gezellig meisje tegen, Sanne genaamd. Althans, dat dachten we. Het bleek één of andere drugsdealer en bijna waren we in de bak beland. Gelukkig net niet.

14 februari: We zijn op safari geweest in de ongerepte natuur van Verweggistan. Je kijkt je ogen uit joh! Reisleidster Annemarijn vertelde de meest fantastische verhalen over stokstaartjes en wilde vogelbekdieren.

27 februari: De veels te knappe inheemse Rotti’s hebben ons getrakteerd op een heerlijk diner. Daarbij hoorde natuurlijk ook de heerlijk zelfgebrouwde wijn. Ben nog nooit zo brak wakker geworden!

01 maart: Met de koningin van Verweggistan, Jossie de XXXCVI, hebben we de sloppenwijken van het iddylische dorpje Muschkamalakambaskala bezocht. We hebben de kinderen wat rijst en foundation gegeven, dat ging er goed in!

5 maart: Renske heeft vandaag zowaar een gluutje naar binnen gewerkt!!!

12 maart: We gingen naar het grootste muziekfestival van de hoofdstad Puschnik. Eén wijsje heeft ons zeer geïmponeerd. De voetjes gingen van de vloer!

13 maart: Terug in ons hotel. We betrapten de stoute koningin op onze kamer lurkend aan een…??? Milkshake??

19 maart: Renske zag vandaag de allermooiste kruiwagens in de winkel staan die ze ooit had gezien. Die dingen zijn AAN!!!

20 maart: Vandaag was een rustdagje, even bellen met het thuisfront en daarna heerlijk chillaxen aan het helderblauwe koele zwembad met een coctail.

21 maart: Onderweg moest ik mijn geneeskunde skills voor het eerst uit de kast halen. Een aapje had zich verslikt in een kokosnoot. Na een laparotomie was het beestje weer helemaal de oude.

7 april: Vandaag kwamen we Sanne weer tegen. “Geef me al je condooms!”: schreeuwde ze luid door de straten van Humpy Lumpy. Met rooie oortjes wisten we niet hoe snel we al onze rubbertjes af moesten geven.

8 april: Ik mis jullie allemaal zooooooo! Mama vooral! Jij had dit fantastisch gevonden deze reis vol avonturen. Ik heb ook zo’n zin in een kroketje. #heimwee

14 april: Na een lange dag, waarin we vele wonderschone everzwijntjes hebben gespot, duiken we vannacht lekker vroeg onder de wol. De nachten zijn hier over het algemeen veel te kort en heet om een goed uiltje te kunnen knappen.

25 april: Vandaag gingen we dan eindelijk onze grootste uitdaging aan. We moesten en zouden de Kilimankoefkoef beklimmen onder de brandende zon. Op het topje stik je zowat van het lage zuurstofgehalte, maar het was uiteindelijk een onvergetelijke ervaring! Maak je geen zorgen pa, we hebben het veilig gedaan!

31 april: Vandaag gingen we lekker zonnen op het bountystrand Pré de la Joup Joup. Renske wilde voor de perfecte egale teint perse zonnen in haar string. Dat heeft ze geweten! RODE BILLEN!!!

1 mei: Bloot maar voldaan kwamen we weer aan op het vliegveld en werden we warm verwelkomd door ons lieve dispuutje! <3 UC!!!! Bedankt voor het volgen van mijn blog. Het was een sprong in het diepe, maar oh wat een geweldige reis. Het was echt iets om op terug te kijken. Ik heb mezelf zo goed leren kennen deze tijd en dat neemt niemand me m’n hele leven niet meer af!
Heel veel liefs,
Usje Cognitusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tuvalu, Funafuti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2012

Usjes reisverslag
Usje

Volg me op mijn grote avontuur!

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1523
Totaal aantal bezoekers 2906

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: